Upominkowe vouchery na kartach plastikowych – czy warto dołączyć je do firmowej oferty?

Upominkowe vouchery na kartach plastikowych – czy warto dołączyć je do firmowej oferty?

Wiele działających na rynku firm oferuje możliwość zakupu karty podarunkowej w formie plastikowego vouchera. Z rozwiązaniem tym spotkamy się przede wszystkim w szeroko pojętym handlu. Tego rodzaju karty możemy kupić w sklepach odzieżowych, zoologicznych, spożywczych czy nawet w galeriach handlowych, gdzie w ramach jednego vouchera możemy zrobić zakupy w różnych sklepach. Vouchery oferują również sieci kinowe oraz firmy realizujące usługi w sektorze health&beauty. Dlaczego vouchery na kartach plastikowych stały się tak popularne? Zapraszamy do lektury!

Plastikowe czy papierowe – różne formy voucherów

Obecnie, najbardziej popularną formą voucherów upominkowych jest plastikowa karta na pierwszy rzut oka przypominająca zwykłą kartę kredytową. Kiedyś często stosowano vouchery papierowe o różnych wymiarach i kształcie – dlaczego więc obecnie wybiera się przede wszystkim wspomniane karty? Bo taka karta mieści się do portfela i można ją mieć zawsze przy sobie. Jej zadrukowana powierzchnia nie zedrze się pod wpływem noszenia w portfelu, a sama karta nie będzie się odginać. Ponadto voucher w takiej formie estetycznie się prezentuje – to właśnie ze względu na wymienione zalety kart plastikowych, korzysta się dziś przede wszystkim z voucherów w takiej formie.

Nośnik reklamy mieszczący się w portfelu

Tak jak już wspomnieliśmy vouchery w formie plastikowych kart, można zadrukowywać, a taki druk jest o wiele trwalszy, niż druk powierzchni papierowej. Z tego tez powodu, taki voucher jest idealnym nośnikiem reklamy – na takiej karcie oprócz informacji o jej przeznaczeniu można wydrukować firmowe logo, adres strony internetowej i wiele innych symboli kojarzących się z marką. Tak naprawdę wystarczy nam dobry projekt graficzny i solidna drukarka kart plastikowych. Alternatywą może być zlecenie wykonania takich druków drukarni.

Która opcja bardziej się opłaca? Na to pytanie trzeba już sobie odpowiedzieć samodzielnie. Koszt drukarki kart zbliżeniowych jest zróżnicowany – zaczyna się od kwot rzędu 1500 zł i może sięgnąć nawet do kilkunastu tysięcy złotych. Jeżeli jednak chodzi o urządzenie, które ma zaspokoić jedynie firmowe potrzeby, to egzamin w tym przypadku zda urządzenie z niskiej półki cenowej. A ile druk kart zbliżeniowych kosztuje w drukarni? Cóż przy zakupie 100 sztuk, koszt ten może oscylować w przedziale 250-500 złotych. Warto więc sprawdzić ceny w kilku drukarniach i zastanowić się, czy nie lepiej ponieść jednorazową inwestycję i zacząć drukować vouchery na własną rękę.